søndag 27. februar 2011

Sjablonger

I går lagde jeg faktisk mine egne sjabloner. Skrev teksten jeg ville ha på Pc`n, og skrev den så ut på overhead ark. Så var det bare å sette i gang å skjære ut. Da trenger du en skalpell og masse tålmodighet. Og vips, så har du en sjablong som kan brukes om igjen. Hadde ikke trodd det skulle gå så bra, men kjøkkenvifta ble da flott den, eller hva?
Denne er egentlig beregnet til lys, men passet perfekt til kjøkkenpapiret. Brun da jeg kjøpte den, men fikk seg et par strøk maling.

Kjøkken

Viser litt fra kjøkkenet i dag. I den lille kurven oppbevarer jeg kaffeposer. Vaniljekaffen titter opp ser jeg.

torsdag 24. februar 2011

Bordkort


Så er jeg i gang med bordkort til datterens konfirmasjon. Dekoupage med noen fine hvite servietter, noen noteark, hyssing og litt bling. Tenkte å legge en liten sjokolade inni. Elsker å holde på med slike ting. Koser meg virkelig.

onsdag 23. februar 2011

mandag 21. februar 2011

Miniesker



I dag har jeg kjøpt inn disse søte små eskene. Noen som kan tenke seg hva jeg skal bruke dem til? Viser det etter hvert.

Trappe


I dag har jeg malt trapper igjen, så nå må jeg bare bli helt ferdig. Er veeeeeldig lei av å male nå. Har fått tak i franske tall som jeg skal feste på front av hvert trinn. Gleder meg til å se resultatet. Denne fine trappa fant jeg på nettet. Synes den er herlig.

fredag 18. februar 2011

Ønsker dere alle ei herlig helg.

Vår?


På tirsdag tok jeg inn noen greiner fra trær i hagen, og se, det er kommet ut knopper allerede.

torsdag 17. februar 2011

Stue

Dette hjørnet av stua er i stadig forandring. Litt tid til overs, så skjer det noe der.

Nytt fra H & M. Kjempefin pute med smak av sommer. Kjøpte også 2 kjøkkenhåndklær, hvit med sort skrift.

mandag 14. februar 2011


Så var bursdagsfeiringa til yngsteman over. Han fikk mange fine gaver og tusen takk til min svigerinne, som gav meg denne planten. Roser er vakre, vi er vel enig om det.

fredag 11. februar 2011

Gammelt vindu

Hei alle der ute. Fant ut at jeg skulle telle over hvor mange hjerter som finnes her i hovedetasjen. Kom til 16 stykker i stort og smått. Har visst en svakhet der. Ha en fantastisk helg alle sammen.

torsdag 10. februar 2011

Heisan. I dag er det bursdag i huset. Hei og hopp, godgutten er 11 år i dag. Stor stas å bli vekket med gaver og sjokoladekake til frokost. Ser litt forbi sunne frokoster på sånne dager.

tirsdag 8. februar 2011

Hei, hei. Fridag og prøver som vanlig å få gjort tusen ting på disse dyrebare timene, men det blir ikke alltid som jeg har tenkt. Det jeg ikke rekker, får jeg ta i morgen.

lørdag 5. februar 2011

Hvite kofferter, White suitcases

Og dette er resultatet. Må si jeg er ganske fornøyd. Den store kofferten fikk wallstickers fra Tina`s shop, og den lille laget jeg selv med bokstaver fra Panduro.
Her er mitt siste prosjekt. Jeg fant ut at disse koffertene trengte noen strøk med maling.

fredag 4. februar 2011

Hei alle der ute. I dag har jeg laget skrift på disse lysene. Motivet skal skrives ut på vellumpapir, men har ikke funnet ut hvor det selges. Har brukt et tilnærmet fra Panduro. Så plasserer du motivet der du vil ha det og dekker det med bakepapir. Hold det hele stramt på plass og blås med en hårføhner. Da vil det smelte fast i lyset. Smart. Tipset fant jeg på bloggen til Les Cotrions. Kanskje er det noen som vet hvor jeg kan få tak i vellumpapir.

torsdag 3. februar 2011

Hvitt soverom

Hei igjen. I dag har jeg vært på Tines shop. Veldig trivelig besøk, og jeg fikk kjøpt meg noen stickers til hyggelig pris. Litt annet småtteri ble det jo også. Veldig mye som fristet, så ta en tur å se. Skal vise hva jeg kjøpte etter hvert. Får bli med dette bildet så lenge.

søndag 30. januar 2011

Vindu

Hei igjen. Har flyttet litt på ting, og så må jeg jo vise den søte lille kassen jeg bestilte hos Sofies Villa.

lørdag 29. januar 2011

Viser Zita i hjemmestrikket genser, med spesiell hilsen til Miriam.

fredag 28. januar 2011

Bare innom for å ønske dere ei riktig god helg. Jeg har fått følelse av vår allerede, så jeg får nyte det så lenge det varer.

torsdag 27. januar 2011


Heia alle der ute. Her viser jeg et glimt av lysekrona, som faktisk har vært flyttet 4 ganger i løpet av et år. Så nå får jeg beskjed fra sjefen at: " Flytt gjerne på hva du vil, men rør ikke spisebordet, vær så snill." Kan det være fordi han er lei av å flytte på den vakre lyskilden?

tirsdag 25. januar 2011


Dette er et 100 år gammelt vindu, som Hege fikk tak i til meg. Er så fornøyd med det. Faktisk er det andre vinduet hun ordner for sin tante. Begynner å bli noen vinduer nå, men de er jo så utrolig fine, ikke sant?

mandag 24. januar 2011

Forrige helg var min kjære søster nr 2, på besøk. Kjempekoselig, og sannelig ble ikke bunaden ferdig. Ikke mye arbeid igjen til meg, nei. Det var faktisk helt greit det. Hun lærte meg også å "pjone" votter. Har ikke vært borti det før. Det er veldig enkelt og så går det kjempefort.
Hei alle sammen. Så var vi i gang med ny uke. I morgen har jeg den dyrebare fridagen min. Selv om jeg har en jobb jeg stortrives med, er det godt med en dag som starter rolig og være her for ungene når de kommer hjem fra skolen.

fredag 21. januar 2011




Her sover gjestene våre.
Detalj fra badet. Hylla kjøpte jeg for 30 kr og malte den hvit. På knaggrekken festet jeg forbokstaven på familiens medlemmer.
Hei igjen. Det blir noen opphold her på bloggen. Tiden strekker ikke til bestandig. Her er en av Orkideene på kjøkkenet. De er jo så fine når de blomstrer.

onsdag 5. januar 2011




Merkelig at det er så befriende å få ryddet bort jula. Det er jo så koselig mens det står på, men nok er nok. Nå sitter jeg og slapper av med nissesjokolade. Kan jo ikke ha sånt liggende til langt ut i januar. Hva skal en stakkar gjøre, når poser med sjokolade og marsipan ligger å frister. Kanskje jeg skal spørre i butikken om jeg kan få bytte dem med gulrøtter og salat. He, he.

lørdag 1. januar 2011


Godt Nytt År.
Så er vi i gang med 2011. Som vanlig sier jeg til meg selv at nå er det slutt med usunn mat, sjokolade og alle andre søte fristelser. Kroppen er dorsk og klærne strammer. Denne gangen mener jeg det. Mon tro om jeg ikke sa det samme i fjor.

onsdag 29. desember 2010










Hei alle der ute. Håper dere har det herlig i mellomjula. Godt med late fridager, bare gjøre ingenting. Som dere ser, har jeg funnet noen fine bilder på amerikanske interiøsider. Her er til og med alle gavene i hvitt. Imponerende.

fredag 24. desember 2010

Jeg ønsker dere alle ei fantastisk Jul.
Må bare vise dere at det faktisk er røde innslag i det hvite hjem.

tirsdag 21. desember 2010

Dette søte hjertet fikk jeg av to gode kolleger.
Skal fortsette i samme stilen neste år, for det lønner seg. He, he.