torsdag 16. oktober 2014

Et bord fikk make over.

Hei igjen og god torsdag og snart helg. Herlig.
Her har jeg malt et gammelt bord med hvit kalkmaling og "shabbet". Så ble det vokset og polert. Noe som er litt av en jobb, fant jeg ut. Ville ha noe ekstra, så jeg brukte sjablon og gullmaling til slutt.


Listene under bordet skal jeg bruke i et nytt prosjekt.







Messing lysestaker fikk et lett strøk med kalkmaling. Deretter gnidde jeg av litt her og der.




Slik så bordet ut da jeg kjøpte det.



Ha ei superfin helg alle sammen og tusen takk for koselige kommentarer.

Klem fra meg
post signature

17 kommentarer:

  1. Det blei kjempefint.
    Likte godt lampene i innlegget under også.
    Et søren, hvorfor heiv eg den stygge grønne lampen eg hadde her, ler,
    Klem,

    SvarSlett
  2. Super flot - både bordet pog lysestagerne. Jeg beundrer din energi og at du kan "se", hvad der kan komme ud af noget ikké så kønt.

    SvarSlett
  3. Dear Bente,
    what a sweet little table you made. Gold fits even old tables! Love your work!
    Have a wonderful time
    Elisabeth

    SvarSlett
  4. Hi Bente, Your table is so pretty and I love the gold accents. You are so talented and have such a good eye.
    Thanks for stopping by while I was gone. Back home again and now trying to catch up.
    Your blog pics are lovely.
    Hugs

    SvarSlett
  5. molto bella questa trasformazione!!
    thanks for your visit!!
    Elisa

    SvarSlett
  6. Kjempefint ble det, nå ble jeg inspirert til å prøve meg med kalkmaling jeg også :-)

    SvarSlett
  7. The table came out lovely, dear Bente. Love the candleholders too:)
    Have a great weekend.
    Hugs,
    Marie

    SvarSlett
  8. Heeeelt nydelig Bente <3 Min smak definitivt :)
    Flotte lysestaker også <3

    Ønsker deg en god helg!

    Benteklem

    SvarSlett
  9. Sånt bord vil jeg også ha - så lekkert :)

    Takk for koselige ord inne hos meg


    God helg klemmer Monica

    SvarSlett
  10. That turned out so pretty Bente, I love it!... I am also enjoying following you on Pinterest!... xoxo... Julie Marie

    SvarSlett
  11. Så fint bordet ble da, du er så flink med gjenbruk!
    Likte også godt lampeskjermen under her....hadde vært kjekt å sett fremgangsmåten :) :)
    Ønsker deg en fin helg Bente!

    SvarSlett
  12. You made that table beautiful!!! I love the stencil in gold, seems as if gold is making a huge comeback

    Carol

    SvarSlett
  13. Så smukt, kære Bente , og helt flot med guld effekterne, på bordet og i stagerne, after maling af dem. Det må se fantastisk ud !!
    Knus og god aften til dig.
    Dorthe

    SvarSlett
  14. For en foradring dette ble, så lekkert!! Du er superflink, Bente!!
    En ny fin uke ønskes deg!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  15. Helt nydelig Bente !
    Ikke til å tro at det er samme bordet !
    Dette kan du ..
    Jeg har liggende en drøss med messinglysestaker på loftet ..
    Det må jeg gjøre noe med .
    Må se å skaffe meg kalkmaling .
    Hvor kjøper du den?
    Tenkte på deg da jeg var i London ..
    Håper du så svaret mitt om at kofferten min var blitt med fra London på forrige tur.
    Klem fra Anne

    SvarSlett
  16. That table looks fantastic! I found you through Marie. Congrats on your win!

    SvarSlett