tirsdag 1. april 2014

Makeover på speil


Heia og god tirsdag til dere
Her ser dere hvordan jeg fikset opp et kjedelig gammelt speil.
Til toppen av speilet brukte jeg en tynn sponplate som jeg limte på  og malte det hele med kalkmaling.



 Så limte jeg på små kunstige roser og dusker slik jeg ville ha det. 


Deretter malte jeg over det hele med kalkmaling blandet med sparkel. Det fikk tørke godt og så gikk jeg over med brun voks og vips så hadde jeg et nytt speil.



Ha en strålende dag videre

Klem


post signature

27 kommentarer:

  1. You had a genious idea Bente, your new mirror is simply wonderful! I love it!
    Have a nice day dear friend!
    Olympia

    SvarSlett
  2. Jeg bliver altid overrasket over alle dine kreative ideer - ikke mindst når man kan se, hvor flot det bare bliver. Hvad mon det næste bliver, som du viser os??

    SvarSlett
  3. Nyyydelig. Får lyst til å prøve å lage noe lignende.

    SvarSlett
  4. Hi Bente, This is a wonderful project and it turned out so gorgeous. It looks beautiful in your lovely home. Thank you for sharing your process.
    Nice to see you today and thank you for stopping by and your kind comment.
    Have a great week.
    Hugs

    SvarSlett
  5. Wow, your mirror is just gorgeous, Bente! I never would have thought to add chipboard and the flowers, What a beautiful transformation, it looks like an antique piece. Just stunning!

    SvarSlett
  6. Love so much your nice and romantic DIY my dear Bente : looks so beautiful.
    xoxo

    Joëlle

    SvarSlett
  7. Kære Bente,
    du har de mest fantastiske ideer, hvor ser det flot ud,-helt utroligt med blomsterne og kvasterne,malet over.
    Knus ,Dorthe

    SvarSlett
  8. Jammen er du kreativ, Bente!! Dette ble bare helt nydelig og morsomt å se hvordan du lagde speilet!!

    Ha en fortsatt fin uke!

    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  9. HI Bente, just stopping by to say how delightful your blog is. Thanks so much for sharing. I have recently found your blog and am now following you, and will visit often. Please stop by my blog and perhaps you would like to follow me also. Have a wonderful day. Hugs, Chris
    http://chelencarter-retiredandlovingit.blogspot.ca/

    SvarSlett
  10. Å hjelpes...snakkes seg om STOR forvandling da...ble jo rene stygge andungen historien dette!!
    Fantastisk så fint du har gjort speilet Bente,blir både målløs og imponert her jeg sitter!!!
    Flinka!!!!!
    Toveklem.)

    Og forresten...herlig farge også!

    SvarSlett
  11. Fantastisk nydelig vakkert :) og tar av meg hatten atter en gang for din kreativitet. Morsomt og takk for at du forteller hvordan det kan gjøres. Skulle gjerne sluppet deg løs et par dager her hjemme hos meg :)

    Ønsker deg fine dager

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  12. You are so clever, Bente. It's beautiful! xoxo

    SvarSlett
  13. Beautiful idea-loooove,thanks for inspiration dear !!! Have a nice weekend !!
    xoxo Vicky

    SvarSlett
  14. Oh my dearest, this mirror turned out so beautiful! It was so nice of you to show us how you made it. The reflection in the mirror is as beautiful as it is dear Bente! I LOVE your home!!!!
    Have a wonderful weekend.
    hugs from here...

    SvarSlett
  15. WOW,jeg er helt imponert over alt du får til med enkle grep!!!
    Speilet ble bare sååå nydelig:)
    Passte perfekt hos deg:)
    Ønsker deg en fin helg videre!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  16. super fin ide med den plade, og det blev rigtigt sødt dit spejl

    SvarSlett
  17. So creative and beautiful...Great job

    Carol

    SvarSlett
  18. Wow, like your garland, you like mine?

    Love Janny

    SvarSlett
  19. Dear Bente,
    you do have a very creative hand! The mirrow looks fantastic! Love it!
    Sunny days
    Elisabeth

    SvarSlett
  20. Så kreativt og ikke minst vakkert!
    Helt nydelig:)

    Ønsker deg ei flott påske!

    SvarSlett
  21. Hi Bente, so nice to visit and see your pretty creation once again. It is stunning.
    Thank you for stopping by and your kind comment. The rugs and the wreath were fun to work with.
    Have a great week.
    Hugs

    SvarSlett
  22. Oh my goodness, Bente - you are so creative! I love how you created a brand new mirror! What an absolutely brilliant idea, girlie!!! Great job!!!

    xoxo laurie

    SvarSlett
  23. The mirror turned out beautiful. Happy Easter.
    Hugs,
    Marie

    SvarSlett
  24. Overrasket hver gang :-) :-)
    Så fin idé det var, nydelig ♡
    Flinke du :-)

    God påske!
    Klem Bente

    SvarSlett
  25. Every time I visit I'm completely mesmerized by what you do - this is incredibly beautiful Bente - really - just gorgeous !!!
    XOXO

    SvarSlett
  26. Måtte bare innom igjen for å se på det fine speilet ditt !
    Blir like målløs hver gang jeg ....nydelig !
    Ha en fin helg Bente!

    SvarSlett